Χατζηκυριακίδης: «Διαφορετικός ο ρόλος του καθηγητή στο σχολείου από εκείνον του προπονητή»

Για τις διαφορές που έχει ο ρόλος του προπονητή σε μία ομάδα, από εκείνον του καθηγητή σε σχολείο, αναφέρθηκε ο καθηγητής-προπονητής των σχολικών ομάδων των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη Λευτέρης Χατζηκυριακίδης μιλώντας στην εκπομπή «Τα παιδία παίζει» με τον Αργύρη Παγαρτάνη. «Διαφορετικά είναι να έχεις μια ομάδα και να είσαι προπονητής και διαφορετικά να είσαι καθηγητής του σχολείου. Εγώ προσπαθώ να το προσεγγίσω σαν καθηγητής και όχι τόσο σαν προπονητής», τόνισε ο έμπειρος προπονητής, που δήλωσε αναλυτικά:

Για τη συμμετοχή των ομάδων αγοριών και κοριτσιών στο Final Four του Πανελλήνιου Σχολικού Πρωταθλήματος: «Είναι μια πάρα πολύ σημαντική στιγμή για τα εκπαιδευτήριά μας. Καταφέραμε μετά από συμπληγάδες, όχι μόνο αγωνιστικές, να συμμετάσχουμε και στις δύο τελικές φάσεις. Η μοριοδότηση και κυρίως η πιθανότητα πρόκρισής μας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κίνητρο για τα παιδιά. Άρα η αγωνία αν θα συμμετάσχουμε ήταν αρκετά μεγάλη, αλλά την προσπεράσαμε κι αυτήν».

Για τον στόχο των ομάδων στις τελικές φάσεις: «Στήσαμε δύο ανταγωνιστικές ομάδες, κοιτάξαμε και πέρα από την πόλη μας, κάτι πάρα πολύ δύσκολο και αφού φτάσαμε στο επιθυμητό σημείο, καταφέραμε να στείλουμε τις δύο μας ομάδες στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα. Ειδικά στα αγόρια υπάρχουν αρκετά δυνατά σχολεία, όπου οι ομάδες είναι στην ουσία αυτές που βρέθηκαν στην πρώτη τετράδα και του πανελληνίου εφηβικού πρωταθλήματος. Στα κορίτσια είναι επίσης πάρα πολύ δυνατά τα προγράμματα. Εμείς έχουμε παιδιά στην ομάδα μας που αγωνίστηκαν στο Πανελλήνιο Νεανίδων πριν λίγες μέρες. Θέλουμε να πρωταγωνιστήσουμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί κατά κύριο λόγο. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και περήφανοι για τη προσπάθειά μας και ελπίζω να καταφέρουμε να φέρουμε σε πες όλη μας την αποστολή».

Για τη δυσκολία του να προπονεί από τη μία μέρα στην άλλη αγόρια και κορίτσια: «Υπάρχει ένας πιο γενικός προσδιορισμός. Είναι ο κόουτς και ο καθηγητής. Διαφορετικά είναι να έχεις μια ομάδα και να είσαι προπονητής και διαφορετικά να είσαι καθηγητής του σχολείου. Εγώ προσπαθώ να το προσεγγίσω σαν καθηγητής και όχι τόσο σαν προπονητής. Το μόνο πράγμα με το οποίο ασχολούμαι εγώ είναι να μπορέσουμε να κάνουμε τα παιδιά που παίζουν σε διαφορετικές ομάδες μία ομάδα. Οπότε, χρησιμοποιώντας το προφίλ του καθηγητή του σχολείου και όχι του προπονητή, βρήκα τον τρόπο για να μπορώ να προσεγγίζω τα παιδιά με διαφορετικό τρόπο».

Για το σύστημα εκπαίδευσης σε σχέση με τον αθλητισμό: «Ζητάμε πολλά από τα παιδιά. Η αθλητική επίδοση, παράλληλα με το διάβασμα, θέλει πολλή δουλειά, αλλά κυρίως προγραμματισμό. Γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει και η μοριοδότηση, για να εξισώνονται τα παιδιά που αφιερώνουν πολλές ώρες στην προπόνησή τους με τα άλλα, που διαβάζουν πολλές περισσότερες ώρες. Πρέπει να υπάρξει μια χρυσή τομή ανάμεσα στα δύο. Η προτεραιότητα των εκπαιδευτηρίων μας είναι τα μαθήματα, όπως πρέπει να είναι οποιουδήποτε εκπαιδευτικού ιδρύματος, αλλά θέλουμε και να διευκολύνουμε τα παιδιά να πετύχουν τα αθλητικά τους όνειρα».